Als je dit op orde hebt, dan heb je het minimale goed geregeld.
HR basic checklist
Welke zaken moet je minimaal geregeld hebben als ondernemer met personeel?
Veel ondernemers weten niet wat ze moeten regelen
- Arbeidsovereenkomst
Waarin in ieder geval het salaris, het aantal uren, reiskosten, looptijd van het contract staat vermeld. - Verzuimprotocol
Wat zijn de regels en richtlijnen bij een zieke medewerker? Bij wie ziek melden? Hoe ziek te melden? Wat is het verdere verloop? Ook in het kader van de Wet Poortwachter. - Personeelshandboek
In aanvulling op de arbeidsovereenkomst met alle regels en richtlijnen. Denk aan (bijzonder) verlof, overwerk, pauzetijden, ongewenst gedrag protocol en dergelijke.
Personeelsdossier kan in papieren of digitale vorm.
Het vierde wat je minimaal geregeld moet hebben is per medewerker een personeelsdossier. Maar wat zit er minimaal in een personeelsdossier?
Getekende arbeidsovereenkomst
Kopie geldig identiteitsbewijs (geen rijbewijs)
Loonbelastingverklaring
Brieven van wijzigingen en afspraken
CV
Ondertekend functieprofiel
Gespreksverslagen functionerings- en beoordelingsgesprekken
Zorg dat je bovenstaande minimaal op orde hebt, dan voldoe je aan de basis van de wet-en regelgeving. Heb je behoefte aan ondersteuning of heb je vragen naar aanleiding van dit artikel? Neem contact op met Nienke voor meer informatie op 06-46344445 of stuur een email naar info@hr-dienst.nl
Contact