Als je dit op orde hebt, dan heb je het minimale goed geregeld.

Nienke van Dijk, Auteur

HR basic checklist

Welke zaken moet je minimaal geregeld hebben als ondernemer met personeel?

Veel ondernemers weten niet wat ze moeten regelen

  • Arbeidsovereenkomst
    Waarin in ieder geval het salaris, het aantal uren, reiskosten, looptijd van het contract staat vermeld.
  • Verzuimprotocol
    Wat zijn de regels en richtlijnen bij een zieke medewerker? Bij wie ziek melden? Hoe ziek te melden? Wat is het verdere verloop? Ook in het kader van de Wet Poortwachter.
  • Personeelshandboek
    In aanvulling op de arbeidsovereenkomst met alle regels en richtlijnen. Denk aan (bijzonder) verlof, overwerk, pauzetijden, ongewenst gedrag protocol en dergelijke.
beëindigen dienstverband

Personeelsdossier kan in papieren of digitale vorm.

Nienke van Dijk

Het vierde wat je minimaal geregeld moet hebben is per medewerker een personeelsdossier. Maar wat zit er minimaal in een personeelsdossier?

  • Getekende arbeidsovereenkomst

  • Kopie geldig identiteitsbewijs (geen rijbewijs)

  • Loonbelastingverklaring

  • Brieven van wijzigingen en afspraken

  • CV

  • Ondertekend functieprofiel

  • Gespreksverslagen functionerings- en beoordelingsgesprekken

Zorg dat je bovenstaande minimaal op orde hebt, dan voldoe je aan de basis van de wet-en regelgeving. Heb je behoefte aan ondersteuning of heb je vragen naar aanleiding van dit artikel? Neem contact op met Nienke voor meer informatie op 06-46344445 of stuur een email naar info@hr-dienst.nl

Deel dit artikel, kies je platform!

Kennismaken?

Wil je meer informatie over wat HR-dienst.nl voor jou kan betekenen? Stuur dan een bericht naar Nienke via info@hr-dienst.nl of bel haar op 06-46344445.

Let’s Talk